TERMS & CONDITIONS

Levering

Normal leveringstid for varer som er på lager er ca 2-5 virkedager, dersom varen sendes fra leverandør/innkjøper kan tiden for levering variere mellom 5-14 virkedager. Vi vil sende pakken med posten.

Gratis frakt.

 

Angrerett

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. 

Vi anbefaler å vise god omsorg for varen og originalemballasjen hvis man ønsker å returnere varen trygt og sikkert tilbake.
 

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:

  • Angreretten betinger at kunde bærer kostnadene selv (jf. Angrerettloven § 8, punkt i). Dersom varene ikke kan returneres med normal post anbefaler vi Posten.no for mer info og gjennomføring av retur av større pakker. Dersom forbrukeren uttrykkelig har valgt en annen type levering enn er dette en kostnad som bæres av kunde(jf. Angrerettloven § 24).

  • Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen eller mottatt datafiler på egen server, eller der lisenskode/-informasjon er gjort tilgjengelig.(jf. Ang Angreretten § 22, punkt g og n)

  • Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt.(jf. Angrerettloven § 21). Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett er blitt gitt, sende varene tilbake.(jf. Ang Angreretten § 25)

  • Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. Ang Angreretten § 25).

  • Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet..(jf Angrerettloven § 1).

14 dagers angrerett. Send tilbake varen med sporbar pakke fra posten (kjøper betaler porto) og vi overfører pengene dine tilbake til deg så fort vi mottar varen.

Reklamasjonsretten gjelder i hendhold til norsk lov.

Hvordan angrer jeg etter ordren er mottatt?

Ring Hartmanns Oslo eller send en mail til nicole@hartmannsoslo.no
Pakken må sendes tilbake til oss med sporing fra posten (du betaler frakt).
Du kan også komme å levere varen tilbake til oss i Oslo. Vi anbefaler å vise god omsorg for varen og originalemballasjen hvis man ønsker å returnere varen tilbake.  

Pakker som ikke hentes.

Varer som ikke hentes innen fristen blir returnert til oss. For alle varer som ikke hentes forbeholder vi oss retten til å fakturere kostnader for returfrakt, ekspeditjonsavgift og håndteringsavgift.